fbpx

RoadGuard van Centraal Beheer

Van 600 naar 10.000 maandelijkse bezoekers

RoadGuard van Centraal Beheer is de eerste pechhulp oplossing in Nederland die het mogelijk maakt om op ieder moment pechhulpverlening te krijgen zonder abonnement. Om meer mensen de dienst te laten gebruiken is ons gevraagd de organische vindbaarheid van roadguard.nl flink te verbeteren.

Klant:

Diensten: 

 Zoekmachine Optimalisatie
 Content creatie
 Linkbuilding

Doelstelling
Mensen met autopech Googlend bij RoadGuard laten uitkomen

De belangrijkste doelstelling van onze samenwerking met RoadGuard was om met de zoekterm ‘pechhulp’ super hoog in Google te komen. Hoger dan bijvoorbeeld een grote speler als de ANWB op het gebied van pechhulp. 

Gekozen aanpak
In 4 stappen van 600 naar ruim 10.000 bezoekers per maand

Toen wij eind 2016 de vraag kregen om RoadGuard bovenaan in Google te krijgen met de zoekterm pechhulp en relevante zoektermen zoals “lege accu”, hebben wij een strategische aanpak bedacht om deze doelstellingen te realiseren. Hierbij was een longlist met zoekwoorden het startpunt. Samen met de klant zijn deze zoekwoorden vervolgens opgesplitst in een aantal focusgroepen. Verder bestond de aanpak uit: 

  1. Content schrijven en publiceren 
  2. Wekelijkse monitoren en analyses  
  3. Verbeteren van de autoriteit van de website  
  4. Onpage zoekmachine optimalisatie

Zie hieronder alvast het resultaat van deze stappen. Als iemand Googled op pechhulp, dan staat RoadGuard met trots boven de zware concurrentie zoals de ANWB en Consumentenbond. Wil je meer weten hoe we dit hebben gefixt? Lees dan de hele case.  

Stap 1.
Content, content en nog meer content! 

De eerste stap in het proces van een verbeterde Google vindbaarheid was het produceren van heel veel goede content. Het idee van deze content was om perfect aan te sluiten op de zoekvraag in Google. Want wat doe je al je pech hebt onderweg? Dan pak je jouw mobieltje en zoek je naar een dienstverlener die jou direct komt helpen. 

Samen met de klant hebben we een aantal focusgroepen bepaald, waar we stap voor stap mee aan de slag zijn gegaan. Denk aan de groep “pechhulp” en “typische pechgevallen met een auto.” Door het project onder te verdelen in een aantal focusgroepen bleef het totaal overzichtelijk en hadden wij steeds weer een nieuwe uitdaging om mee aan de slag te gaan. 

Stap 2.
Wekelijkse monitoring, analyses en bijsturing

Nadat we veel content hadden geschreven en gepubliceerd op Roadguard.nl, was het belangrijk om wekelijks de resultaten per zoekwoord te monitoren. Zo wisten we precies welke zoekwoorden al goed rankten in Google en ook waar er nog extra werk aan de winkel was. Vanuit diepere SEO-analyses zijn we verder gaan sleutelen aan onze aanpak om steeds meer zoekwoorden bovenin Google te krijgen.

 

Resultaten

600
0+
16

Van 600 naar 10.000 bezoekers per maand

Nieuwe zoekwoorden in top 3 van Google

Domain Rating gestegen van 16 naar 40 

 

Resultaten

Van 600 naar 10.000 bezoekers per maand
238 nieuwe zoekwoorden in de top 3
 Domain Rating gestegen van 16 naar 40

Stap 3.
Samenwerken met andere websites

De volgende stap was andere websites te benaderen, met de vraag of wij als gastblogger een artikel konden plaatsen met een link naar roadguard.nl in de tekst. Deze verwijzingen, afkomstig van externe websites, hebben een zeer positieve invloed gehad op het verbeteren van de vindbaarheid van RoadGuard. Verwijzingen van andere websites zorgen namelijk voor een verbetering voor de Domain Rating (DR). De Domain Rating geeft aan hoeveel relevante websites een link naar een website hebben vergeleken met andere websites. Een link van een sterke website (bijvoorbeeld nu.nl) heeft hierbij veel meer waarde dan een link van een onbekende kleine website met weinig bezoekers. Door deze samenwerking goed en structureel uit te voeren, zagen we steeds meer zoekwoorden in de top 3 van Google naar voren komen.

Stap 4.
Websiteoptimalisatie van interne linkstructuur 

Binnen de website hebben we pagina’s slim naar elkaar laten verwijzen en hierdoor de interne linkstructuur verbeterd. Hierbij werden uiteraard de meeste verwijzingen naar de belangrijkste pagina’s gedaan, met als doel om onze prioriteiten aan te geven aan Google. Zo zorgden wij ervoor dat wij onze meest belangrijke pagina’s beter gingen ranken in Google. 

“Het team van Digital Inside heeft de organische vindbaarheid van roadguard.nl sterk verbeterd. Dit met een aanpak waarin samenwerken centraal staat en wekelijkse data gedreven updates. Fijne club om mee samen te werken” 

Tom Bouchier – Centraal Beheer

Resultaten 
Van 600 naar 10.000 organische bezoekers per maand 

Kijkend naar de resultaten van de campagne van RoadGuard, spreken wij van een groot succes. 

 Sinds de start van onze samenwerking is RoadGuard.nl gestegen van 7 zoekwoorden in de top 3 van Google, naar 238 top 3 noteringen.  Waaronder de zoektermen: pechhulp, pechhulp Nederland, pech onderweg en lege accu.  
 Van 600 nieuwe gebruikers per maand naar ruim 10.000 nieuwe gebruikers per maand 
 
De Domain Rating is gestegen van 16 naar 40 

Meer weten over deze aanpak?

Laten we dan snel afspreken.

Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.