fbpx

Smart Office 

Online succes bij vastgoed

Smart Office  is een concept van  Merin en creĂ«ert kantoorruimtes waarmee je zonder ‘gedoe’ vandaag nog aan de slag kunt. In 2017 is de website van Smart Office live gegaan en in 2018 is de samenwerking met Digital Inside gestart om de online marketing performance naar een hoger niveau te tillen.

Klant:

Diensten: 

 Google Ads
 Online marketingdashboard
 Social Media Ads
 SEO

Klantvraag
Zorg voor meetbare nieuwe leads en klanten binnen 6 maanden

Zet een pilot op met Google Ads voor de periode van 6 maanden en zorg voor meetbare nieuwe leads en klanten. Bij succes van de pilot krijgt de samenwerking een vervolg. Leuk om te melden is dat we inmiddels al jaren met veel plezier samenwerken. 🙂

Aanpak
In 5 stappen naar online groei

Samen met Smart Office hebben we eerst een online marketing strategie uitgewerkt. In 5 stappen zouden we de samenwerking steeds verder uitbouwen, zonder dat we een mega-project en investering creëerden.  

Stap 1.
Doelstellingen bepalen

De doelstellingen van Smart Office waren glashelder. Zorg dat we nieuwe huurders voor Smart Office locaties aantrekken. Natuurlijk kunnen wij als online marketingbureau niet zelf de bezichtigingen uitvoeren, dus ons einddoel was om zoveel mogelijk kwalitatieve afspraken met potentiële huurders in de agenda te krijgen.  

Stap 2.
Meten = weten

Om de ontwikkeling van de doelstellingen goed te beoordelen zijn we gestart met het goed instellen van alle doelen op de website in Google Analytics, met name de routes om een bezichtiging in te plannen. Dit hebben we gedaan met Google Tag Manager. Om ook het gedrag van de bezoekers op een visuele manier te beoordelen hebben we meteen Hotjar gekoppeld aan website. Alle belangrijkste inzichten hebben we vervolgens in een online marketingdashboard gezet.

Resultaten

0%
0+
0

Stijging aantal leads uit Google Ads na pilot

Stijging van het aantal maandelijkse bezoekers

Nieuwe online marketingkanalen opgezet

Resultaten

110% meer leads uit Google Ads
+11 lagere kosten per klik
 6 nieuwe online marketing kanalen opgestart

Stap 3.
Doelgroepen bepalen 

Smart Office richt zich op ondernemers die een nieuw kantoor zoeken. Vanuit een analyse zagen we dat veel ondernemers de zoektocht starten in Google en daar zoeken op termen als “kantoorruimte huren” of nog concreter op “kantoorruimte huren + plaatsnaam.” Vanuit de webanalytics hadden we het inzicht gehaald dat de keuze voor een nieuw kantoor meestal niet binnen een dag wordt gemaakt. Dus wilden we succesvol zijn met de pilot, dan zouden we naast Google Ads ook andere online marketingkanalen moeten activeren om ze te motiveren om een bezichtiging in te plannen.  

Stap 4.
Kanalen activeren 

De zoektocht voor een nieuwe kantoorruimte begint voor veel ondernemers bij Google. Onze hypothese was dat je vaak lokaal zoekt, bijvoorbeeld met “kantoorruimte Amsterdam.” De campagnes van Google Ads hadden we daarom een regionale insteek gegeven zodat de zoekvraag perfect aansluit op het aanbod van Smart Office.  
Om continu op te blijven vallen bij de personen die op de website zijn gekomen, zijn we gestart met een remarketing campagne via Google Display, Instagram, Facebook en LinkedIn. Door de toevoeging van deze kanalen zijn we optimaal zichtbaar bij de doelgroep.  

“Digital Inside heeft ons echt geholpen om via online marketing nieuwe huurders aan te trekken. Fijn in de samenwerking zijn ook de korte lijntjes en duidelijke dashboards.” 

Lieke – Smart Office

Stap 5.
Optimaliseren

Als online marketingbureau houden we dagelijks de performance in de gaten om snel in te spelen op de ontwikkelingen. Per kanaal checken we dan de conversies en kwaliteitsscores van de campagnes en starten we experimenten op om de resultaten te verbeteren.  

Met Smart Office delen we op weekniveau de resultaten van de campagnes en bespreken we tijdens een maandelijkse groeisessie de totale performance. Vanuit hier worden de acties voor de komende maand doorgesproken. Door deze goede samenwerking is de klant altijd op de hoogte van de resultaten en onze werkzaamheden.

Resultaten 
Succesvol kanaal voor nieuwe huurders

Het was ons gelukt om een succes te maken van de pilot en binnen 6 maanden nieuwe online leads te generen voor Smart Office. Sterker nog, inmiddels zijn we een paar jaar verder en werken we nog steeds met een veel plezier samen met Smart Office om de online marketing performance verder te verbeteren.  

Meer weten over deze aanpak?

Laten we dan snel afspreken.

Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.