fbpx

Online adverteren

Google shopping uitbesteden 

In de afgelopen jaren is Google Shopping een steeds belangrijkere rol gaan spelen in de online marketing. Sterker nog, het is de aangewezen plek voor online retailers om hun producten te etaleren. Het is dan ook belangrijk om te zorgen dat alles goed ingesteld staat, zodat je nóg meer van je product kan verkopen. Weet je niet goed waar je op wil letten of wil je Google Shopping uitbesteden? Digital Inside kan je helpen. 

Google Ads

Wij werken voor

Als e-commerce bureau werken we voor diverse klanten, zowel groot als klein.
Bekijk hier een paar van onze blije opdrachtgevers. 
 
 

Google shopping 

We kunnen ons voorstellen dat je je afvraagt wat Google shopping nou eigenlijk is. We leggen het je in het kort uit. Wanneer je Google Shopping gebruikt voor je webshop, dan koppel je een productfeed aan Google en staan je producten te koop op Google. Hiervoor worden gebruik gemaakt van twee tools: 

 Google Ads  
 Google Merchant Centre 

Google shopping werkt anders dan de normale advertenties in Google Ads. In plaats van zoekwoorden werkt het platform namelijk op basis van een product feed. Het is dus belangrijk dit er allemaal professioneel en verzorgd uit ziet en dat het goed werkt. Denk aan het instellen van goede foto’s, uitgebreide beschrijvingen en de weergave van de prijs van het product. Bij Digital Inside kunnen we hier uitstekend bij helpen. We weten precies wat er moet gebeuren om de online groei in te zetten. Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem gerust eens contact met ons op! 

Google shopping uitbesteden

  Ervaren ads specialisten

  Meetbaar resultaat

  Maandelijks online marketing dashboard

Waarom Google Shopping inzetten? 

Er zijn verschillende redenen denkbaar om Google Shopping in te zetten. We zetten ze voor je op een rijtje: 

  1. Meer conversies: vaak leiden Google Shopping advertenties tot een hoger conversiepercentage. De stap is immers niet zo groot, gezien het feit dat de klant met één klik op de juiste productpagina belandt. 
  2. Opties voor remarketing: via Google Shopping kan je mensen bereiken die je producten hebben bekeken of zelfs hebben toegevoegd in de winkelwagen. Ideaal voor remarketing doeleinden dus. 
  3. Visueel: mensen zijn visueel ingesteld. Met Google Shopping kan je hier uitstekend gebruik van maken. Door goede afbeeldingen te kiezen en een scherpe prijs weer te geven weet de klant binnen no-time al meer dan bij een tekstuele advertentie. 
  4. Prijs: dit is pas een voordeel als je een scherpere prijs aan kan bieden dan je concurrenten. Maar, als dit dus zo is dan val je wel meteen goed op.  

Hoe werkt Google Shopping?

Wanneer een potentiële klant op zoek is naar een product, voert diegene een zoekterm in op Google. De zoekmachine toont vervolgens een soort van overzicht met het product wat wordt gezocht, van verschillende aanbieders. Hier wil je uiteraard vooraan staan, want de kans is groot dat de klant niet veel verder door de lijst scrolt als het gewenste product al vooraan staat. Digital Inside kan je helpen met:

 Je product zo hoog mogelijk krijgen in de productfeed
 Een verzorgde productfeed
 Het aannemen van de juiste biedstrategie voor je advertenties 

De ranking van de advertentie is afhankelijk van een aantal factoren die je kan optimaliseren. Het gaat bij Google Shopping om de volgende zaken: 

  • Je productfeed: staan er goede en kloppende foto’s op de feed, zijn er prijzen beschikbaar of weergegeven, beschikken de producten over productomschrijvingen en zijn ze ondergebracht onder de juiste categorieën?
  • Je website: is je website betrouwbaar? Staat de security goed ingesteld op en is het domein sterk genoeg?
  • Je biedingen: wanneer je meer geld biedt voor de weergave van je advertentie dan je concurrenten, zal je een logischerwijs hogere ranking krijgen. Je moet dus op zoek naar de gouden balans, want je wil natuurlijk niet te veel betalen per klik.  

Digital Inside heeft ervaring met dit marketingspel en zorgt voor een passende biedstrategie. Dus, wil je Google Shopping uitbesteden? Dan staan wij voor je klaar! 

De kosten van Google Shopping

Wanneer je jouw producten in Google Shopping hebt staan, betaal je per klik. Dit wordt ook wel de Cost Per Click (CPC) genoemd. Hoe hoog die kosten per klik zijn, is van een aantal factoren afhankelijk. Zo speelt het aantal producten in je feed een rol, maar ook het soort product en uiteraard wat de concurrentie bereid is te betalen voor een klik. Om zo hoog mogelijk te komen moet je dus bereid zijn om meer te betalen voor een klik dan de rest. Het is uiteraard wel van groot belang dat je hiervoor een goed plan hebt liggen. De kosten per klik mogen bijvoorbeeld niet te veel van je winstmarge innemen. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je campagnes voldoende rendement hebben. Bij Digital Inside kunnen we je met onze kennis op weg helpen en zijn dol op succesvolle ROAS campagnes.

Onze werkwijze  

Wil je Google Shopping graag uitbesteden om ervoor te zorgen dat je webshop nog beter converteert? Dan ben je bij Digital Inside aan het juiste adres. Wij zorgen ervoor dat jij het maximale uit je webshop kan halen. Dit is onze werkwijze: 

Een goede Google Shopping campagne begint bij een verzorgde productfeed. We nemen de feed onder de loep en voeren waar nodig aanpassingen door. We kijken of de advertenties de juiste zoekwoorden bevatten, de beschrijvingen lang genoeg zijn, de afbeeldingen kloppen en ga zo maar door. Als dit allemaal op orde is kunnen we bezig met de campagne opzet. 

De campagne opzet heeft als doel zo hoog mogelijk te komen in Google Shopping. We zorgen dat de juiste biedstrategie aangenomen wordt en monitoren de campagnes voortdurend. Zo kunnen we bijsturen waar dat nodig is. 

We reflecteren regelmatig op de resultaten. Welke zoekwoorden doen het goed en welke blijken minder goed te converteren? Op welke producten haal je goede marges en welke vallen tegen? Waar nodig voeren we bijpassende acties uit om zo een maximaal rendement uit de campagnes te halen. 

Dashboards: het is voor de klant natuurlijk belangrijk om inzicht te hebben in onze werkzaamheden. Bij Digital Inside begrijpen we deze vraag en zijn we altijd transparant. We overleggen beslissingen en delen de resultaten met uitgebreide dashboards. 

Digital Inside: wie zijn wij? 

Digital Inside is een e-commerce bureau dat jou helpt met alle online marketing vragen. Doordat wij verschillende specialisten in ons team hebben kunnen wij met onze expertises samen tot de beste strategie voor jouw bedrijf komen! Wij kunnen je helpen met de volgende diensten: 

Heb jij belangstelling in één van onze diensten of ben je op zoek naar een e-commerce bureau? Bij Digital Inside helpen wij je graag verder!

Contact

Heb je een webshop en wil je de e-commerce graag uitbesteden? Neem dan gerust eens contact met ons op, of spreek de mogelijkheden met ons door op ons kantoor in Utrecht. Uiteraard onder het genot van een goede kop koffie. We denken met je mee en gaan samen met jou op zoek naar de next steps voor je webshop

Wat is Google Shopping?

In het kort is Google Shopping een productvergelijkingsservice. Op basis van de zoekterm van de klant worden soortgelijke producten verzameld en op een rijtje gezet. Voor verkopers is dit een ideale mogelijkheid om meer conversies te genereren. Naast de Google Shopping-pagina worden de producten namelijk ook weergegeven in de algemene zoekresultaten. De ranking van de advertentie is afhankelijk van een aantal factoren. Digital Inside kan je daar uitstekend bij helpen. 

Waarom moet ik Google Shopping inzetten?

Veruit de meeste zoekopdrachten worden uitgevoerd via Google. Het is daarom ook het aangewezen platform om meer conversies te genereren. Wanneer je vindbaar bent op Google Shopping is het voor potentiële klanten ook een stuk laagdrempeliger om een product bij je te kopen. Na slechts één zoekopdracht kunnen ze in aanraking komen met jouw producten. Ook hebben ze meteen je product vergeleken met de concurrent, dus wanneer ze doorklikken is de kans veel groter dat ze daadwerkelijk overgaan tot de aankoop. 

Wat moet ik betalen voor Google Shopping

De kosten voor Google Shopping heb je zelf in de hand. Net als bij Google Ads kan je een maximaal bedrag instellen. Daarnaast heb je ook nog de mogelijkheid gratis vermeld te worden. Dit is echter niet in de algemene zoekresultaten maar alleen op de Shopping-pagina. n een veel persoonlijkere ervaring te bieden.

Op zoek naar een partner voor Google shopping campagnes?

Laten we dan snel afspreken.

Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.