G4S

Recruitment in een krappe arbeidsmarkt

Sollicitanten werven in een tijd met meer vacatures dan werkzoekenden. Hoe ontvang je voldoende sollicitaties in een krappe arbeidsmarkt? Een flinke uitdaging voor WerkenbijG4S. Tijd voor de hulp van Digital Inside!

  • 24% toename van sollicitaties
  • Gebruik van meer slimme marketingkanalen

G4S case

Werken bij G4S

Aantal sollicitaties met ruim 24% toegenomen

DE UITDAGING

Het vinden van het juiste personeel

G4S is wereldwijd één van de grootste werkgevers ter wereld. Ze leveren een breed scala aan personeel, van beveiligers tot IT-specialisten. Maar, in tijden van een krappe arbeidsmarkt het juiste personeel vinden was één van de grootste uitdagingen waar G4S mee te maken had. Daarom kregen wij de vraag of we WerkenbijG4S konden helpen bij het werven van geschikt personeel.

De doelgroep leren kennen

Wekelijks komen er nieuwe vacatures voor WerkenbijG4S online. Om te bepalen welke content en marketingkanalen hier het meest geschikt zijn, moeten we achterhalen wie de doelgroep is. Dit is dan ook de eerste stap in het proces.

Content is king

Zo! De doelgroep is bekend en de marketingkanalen zijn bepaald. Met onze contentmarketeers kunnen we hard aan de slag om creatieve, opvallende en passende content te maken om zo de doelgroep van de desbetreffende vacature op de juiste manier aan te spreken. Dit doen wij volledig in huisstijl, met het materiaal dat WerkenbijG4S ons aanlevert.

Resultaten meetbaar maken

We hebben we belangrijkste doelen (CV’s) meetbaar gemaakt op de website en alle kanalen. Zo weten we precies wat een CV’s per kanaal kost en hoe we dit het beste kunnen optimaliseren.

De campagnes opzetten

Nadat de content is gemaakt, is het tijd om de campagnes op te zetten. Voor WerkenbijG4S hebben wij de volgende kanalen gebruikt:

  • Google Ads
  • Display Ads
  • Facebook Ads
  • Instagram Ads
  • Digital Out of Home bij Basic Fit locaties

 

Optimaliseren, optimaliseren en optimaliseren

Maar na het live zetten van de campagnes zijn wij natuurlijk nog niet klaar. Onze experts houden de resultaten voortdurend in de gaten en sturen bij waar het nodig is. Optimaliseren is onderdeel van onze dagelijkse bezigheden.

De campagnes staan aan, maar bij recruitment marketing is dit natuurlijk een doorlopend proces. Daarom zetten wij elke week nieuwe campagnes aan en uit. Vervolgens doen wij weer onderzoek naar de doelgroep en marketing kanalen en lopen wij het volledige proces weer door.

24.25%

meer sollicitaties

21.75%

van de sollicitaties uit paid kanalen

40+

nieuwe campagnes

Na bijna een jaar werken wij nog steeds samen met WerkenbijG4S. Inmiddels is het op de arbeidsmarkt steeds moeilijker geworden om personeel te werven maar ontving WerkenbijG4S het afgelopen jaar meer dan 24% meer sollicitaties dan het jaar ervoor. Een resultaat waar we trots op zijn. Daarnaast werken wij door het grote succes bij WerkenbijG4S inmiddels ook samen met twee andere business units bij G4S.

G4S DOOH

Slimme inzet Digital out of Home

Naast de bestaande campagnes, wilde WerkenbijG4S ook een campagne in samenwerking met defensie. Hierbij zijn wij verantwoordelijk geweest van A tot Z. Van het organiseren van een heuse fotoshoot voor de juiste content en de montage van een hele gave video tot het realiseren van de publicatie van de Digital Out Of Home (DOOH) campagne in de Basic Fit.

Guido bellend

Guido Tijmensen

Managing Partner

LET'S WORK TOGETHER

Laten we samen gaan Rocken

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Neem contact op
You're in good company
Google partnerAdCalls partnerFD gazelle 2023Microsoft Partner badge