Succesvolle online marketing strategie in 5 stappen

In 5 stappen

Succesvolle online marketing strategie

Als online marketing bureau hebben wij het geluk dat wij met veel leuke opdrachtgevers samenwerken. Hoewel elke opdrachtgever uniek is en wij werken met zowel startups als corporates zien wij dat een online marketing strategie die bestaat uit 5 stappen keer op keer zorgt voor echte online groei. Deze 5 stappen voor online groei zijn daarom de basis van de samenwerking tussen onze klanten en Digital Inside.

TIP: Download nu het gratis whitepaper “In 5 stappen naar online groei”

In 5 stappen naar online groei

Een goede online strategie uitwerken lijkt lastiger dan het is. Voor onze klanten werken wij altijd met volgende 5 stappen die zorgen voor online groei. 

Stap 1: Doelen bepalen

Het begint allemaal met het bepalen van een duidelijk visie en daarbij behorende doelstellingen. Zonder meetbare doelstellingen is het onmogelijk om te werken aan online groei.

Stap 2: Optimaliseren van je website of nieuwe website

Doelstellingen bepaald dan is het tijd voor een kritische blik op je website. Staat de propositie wel duidelijk op de website? Is de website betrouwbaar genoeg voor de bezoeker om voor jou te kiezen? Op basis van heatmaps en een bezoekers analyse bepalen we of de huidige website voldoet met enkele optimalisatie of dat een nieuwe website nodig is.

Stap 2: Optimaliseren van je website of nieuwe website

Doelstellingen bepaald dan is het tijd voor een kritische blik op je website. Staat de propositie wel duidelijk op de website? Is de website betrouwbaar genoeg voor de bezoeker om voor jou te kiezen? Op basis van heatmaps en een bezoekers analyse bepalen we of de huidige website voldoet met enkele optimalisatie of dat een nieuwe website nodig is.

Stap 3: Meten is weten

Alle mogelijke conversiepunten goed meten op een website is een belangrijke stap. Dit komt doordat de moderne online marketing mogelijkheden, zoals social media marketing, Google Ads en Display Advertising pas echt goed werken als de algoritmes gevuld worden met de juiste data. Het is belangrijk om de conversiepunten goed te meten, maar daarnaast is het ook van belang een koppeling te maken tussen verschillende online tools. Als deze tools goed samenwerken kan je online sneller groeien.

Stap 3: Meten is weten

Alle mogelijke conversiepunten goed meten op een website is een belangrijke stap. Dit komt doordat de moderne online marketing mogelijkheden, zoals social media marketing, Google Ads en Display Advertising pas echt goed werken als de algoritmes gevuld worden met de juiste data. Het is belangrijk om de conversiepunten goed te meten, maar daarnaast is het ook van belang een koppeling te maken tussen verschillende online tools. Als deze tools goed samenwerken kan je online sneller groeien.

Stap 4: Doelgroepen bepalen

Vanuit data en marktkennis bepalen we de juiste doelgroepen om de online marketing campagnes op te zetten. Na de start van de campagnes kunnen de doelgroepen verder worden gefinetuned. Dit doen we altijd op basis van data. Daarnaast volgen uit de campagnes ook altijd weer nieuwe doelgroepen om op te volgen.

Stap 4: Doelgroepen bepalen

Vanuit data en marktkennis bepalen we de juiste doelgroepen om de online marketing campagnes op te zetten. Na de start van de campagnes kunnen de doelgroepen verder worden gefinetuned. Dit doen we altijd op basis van data. Daarnaast volgen uit de campagnes ook altijd weer nieuwe doelgroepen om op te volgen.

Stap 5: Online marketing kanalen activeren

Na het bepalen van de doelgroepen kijken we welke online marketing kanalen het meest geschikt zijn om deze doelgroepen te bereiken met de juiste boodschap. Hierbij houden we rekening met de fase van de customer journey. We bereiken potentiële klanten bijvoorbeeld op basis van hun oriëntatie gedrag op het internet. Heeft iemand je website al bezocht, dan kunnen we ze herkennen en opvolgend via bijvoorbeeld Facebook, Instagram en YouTube. Afhankelijk van de fase in de customer journey passen we de boodschap in de online marketing kanalen aan.

Stap 5: Online marketing kanalen activeren

Na het bepalen van de doelgroepen kijken we welke online marketing kanalen het meest geschikt zijn om deze doelgroepen te bereiken met de juiste boodschap. Hierbij houden we rekening met de fase van de customer journey. We bereiken potentiële klanten bijvoorbeeld op basis van hun oriëntatie gedrag op het internet. Heeft iemand je website al bezocht, dan kunnen we ze herkennen en opvolgend via bijvoorbeeld Facebook, Instagram en YouTube. Afhankelijk van de fase in de customer journey passen we de boodschap in de online marketing kanalen aan.

En nu pakken we door…

Met deze 5 stappen staat er een goede online marketing strategie voor groei. Het verschil tussen van online actief naar online groei zit in het vervolg. Op basis van de inzichten op de website en binnen de online marketing kanalen gaan we nu aan de slag met verdere optimalisatie. Op de website met name gericht op conversie optimalisatie, binnen de online marketing kanalen het testen van nieuwe communicatiemiddelen en bij de doelgroepen het opvolgen van nieuwe doelgroepen.

En nu pakken we door…

Met deze 5 stappen staat er een goede online marketing strategie voor groei. Het verschil tussen van online actief naar online groei zit in het vervolg. Op basis van de inzichten op de website en binnen de online marketing kanalen gaan we nu aan de slag met verdere optimalisatie. Op de website met name gericht op conversie optimalisatie, binnen de online marketing kanalen het testen van nieuwe communicatiemiddelen en bij de doelgroepen het opvolgen van nieuwe doelgroepen.

Meer weten? Download dan nu het gratis whitepaper: In 5 stappen naar online groei! 

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het gratis whitepaper binnen 24 uur in je mailbox. Je meldt je dan ook automatisch aan voor onze nieuwsbrief. Vol tips en tricks over digital marketing. Afmelden voor nieuwsbrief is natuurlijk altijd weer mogelijk. 

Gratis whitepaper: In 5 stappen naar online groei 

Loop jij vast in de groei van je website? Of heb je moeite om een goede online strategie uit de werken voor jouw bedrijf? Download dan nu dit whitepaper

Al ruim 300x gedownload in 2019

Met handige tips & tricks

Op basis van praktijkervaring

Ja, mail mij dit gratis whitepaper >