fbpx

I-Projekt

Binnen 2 jaar 100% groei in organisch verkeer

In de beginfase van Vakantiewoningenaandekust.nl zijn wij benaderd om hun organische vindbaarheid in Google structureel te verbeteren. Lees hieronder alles over onze succesvolle aanpak. 

Klant:

Diensten: 

 Zoekwoorden onderzoek 
Zoekmachine optimalisatie (SEO) 
 SEO copywriting 
 Linkbuilding 

Klantvraag
Zorg dat we niet alleen gevonden worden op commerciële zoektermen

In de beginfase van Vakantiewoningenaandekust.nl zijn wij benaderd om hun organische vindbaarheid in Google structureel te verbeteren. Dit vooral met zoektermen die ook commercieel interessant zijn. Denk hierbij aan zoektermen zoals “vakantiehuisje huren Callantsoog.”

Aanpak.
Zoekmachine optimalisatie in 4 stappen

Toen Vakantiewoningen aan de kust ons in 2018 benaderde met de vraag of wij hun online vindbaarheid konden vergroten, zijn wij direct aan de slag gegaan. Wij volgden hierbij een aanpak dat uit 4 stappen bestond waarin de volgende zaken verwerkt zaten: 

  1. Zoekwoorden onderzoek
  2. Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  3. SEO copy writing
  4. Linkbuilding en offpage SEO 

Stap 1:
Een goed zoekwoorden onderzoek

Onze aanpak begon met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Hier kwamen een aantal interessante zoekwoorden uit. Voor de zoekwoorden waar Vakantiewoningenaandekust.nl nog niet op rankte hebben wij een contentplanning gemaakt om hen ook op deze zoekwoorden te laten scoren 

Resultaten

0
0%
0

Meer woorden in de top 10 van Google

Meer organische verkeer

Meer woorden in de top 3 van Google

Resultaten na 1 jaar

127 meer zoekwoorden in top 10 Google
100% meer organisch verkeer
51 meer zoekwoorden in top 3 Google

Stap 2:
Onpage zoekmachine optimalisatie

Na de lancering van de nieuwe website zag het design van vakantiewoningenaandekust.nl er goed uit. Wel waren er nog geen cornerstone pagina’s en was er nog geen content beschikbaar om goed te ranken in Google. Als nieuwe partner zijn wij daarom aan de slag gegaan met een nieuwe cornerstone page voor belangrijke zoektermen. Zo hebben wij alle accommodaties in de buurt van Callantsoog gebundeld tot 1 pagina met alle huisjes bij Callantsoog. Door dit voor alle plaatsen te doen kregen we opeens goede cornerstone pagina’s en was het interne linkprofiel van de website enorm verbeterd. 

Na deze stap hebben wij vervolgens alle metatitels en metadiscriptions geoptimaliseerd en een sitemap aangemaakt. 

Stap 3:
Het creëren van nieuwe content

Voor de zoektermen uit het zoekwoorden onderzoek waarop de website nog niet rankte hebben wij nieuwe content geschreven. Door maandelijks 1 of 2 nieuwe pagina’s live te zetten heeft de website op steeds meer interessante zoekwoorden bezoekers getrokken 

“Digital Inside heeft echt veel verstand van SEO. Stap voor stap optimaliseren ze onze website en zorgen voor een enorme groei van het organische verkeer. Erg blij met het resultaat.”

Claudia – Vakantiewoningenaandekust.nl

Stap 4:
De autoriteit van de website verbeteren

Een grote uitdaging binnen het behalen van de doelstellingen was hun nieuwe website. Hoewel de website er goed uit zag, hadden zij nog weinig autoriteit. Dit kwam doordat de website nieuw was. Kenmerkend voor een nieuw domein is dat de nieuwe content op de website minder snel een goede plek krijgt in Google. Om dit te veranderen startten wij een linkbuilding proces. 

Een belangrijk onderdeel van het linkbuilding proces was het schrijven van SEO-teksten om die vervolgens te plaatsen op websites van partners. Deze actieve strategie van linkruilen resulteerde snel in een groot succes en een extreme toename in organisch verkeer. 

Tot de vierde stap in het proces naar een grotere online vindbaarheid voor ‘vakantiewoningen aan de kust’, behoorde ook het aangaan van partnerships met websites die blogs plaatsen over vakantie. Deze websites boden een goed podium om de content van ‘vakantiewoningen aan de kust’ op te plaatsen. Deze externe links zorgden al snel voor een groei met een hoogtepunt in de zomer van 2020. In dit stadium kregen zij al meer dan 2800 bezoekers per week. Linkbuilding was dan ook een zeer belangrijke stap in het succes van hun online vindbaarheid. 

Resultaat
Binnen 2 jaar 100% groei in organisch verkeer

Het succes betekende zelfs het wegspelen van A-spelers op de markt. Onze aanpak waarin linkbuilding een belangrijke rol speelde, zorgde ervoor dat ‘Vakantiewoningen aan de kust’ boven de grote concurrent Belvilla terechtkwam in Google, geheel organisch. Het is dan ook geen verassing dat ‘Vakantiewoningen aan de kust’ in Google op verschillende belangrijke zoekwoorden op nummer 1 staan in de organische lijst. 

Starten met zoekmachine optimalisatie?

Laten we dan snel afspreken.

Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.