fbpx

No Monkey Business

Continue stroom van nieuwe B2b leads

Door slimme online marketing campagnes weten we de juiste doelgroep te bereiken voor No Monkey Business. Wil je weten hoe we dit hebben georganiseerd? Check dan de onderstaande case.

 Multi channel aanpak
 Goede samenwerking met klant
 Meetbare groei 

Klant:

Diensten: 

 Google Ads
 Online marketing dashboard
 Social Media Ads
 SEO

Klantvraag
Vinden van eigenaren Tech-bedrijven

Het vinden van eigenaren met een succesvol Tech bedrijf die hun bedrijf willen verkopen.  Eenmaal gevonden, ervoor zorgen dat ze contact op nemen met No Monkey Business. Dat was het doel van onze samenwerking met No Monkey Business. 

Stap 1.
Conversies meetbaar en stuurbaar maken

Bij de start van de samenwerkingen hebben we alle contactopties op de website meetbaar gemaakt en gekoppeld aan de verschillende online marketingkanalen. Zo wisten we precies welke kanalen zorgen voor de conversies. Zonder het meetbare conversies is het schieten met hagel en dat is precies wat we niet willen. Voor No Monkey Business zijn we vervolgens gestart met een doorlopende campagne op de volgende kanalen.  

 Google Search 
 Display advertenties 
 
LinkedIn Ads 
 
Facebook & Instgram Ads 
 
YouTube Ads 

Met deze multichannel benadering wisten wij de juiste doelgroep te vinden (Google search en LinkedIn Ads) en vervolgens ook via slimme retargeting continue onder de aandacht te blijven (Display, Social Media en YouTube). De campagne uitingen zijn ontwikkeld door onze partner Peppermint Media

Resultaten na 1 jaar

0%
0%
0%

Lagere kosten per klik

Meer conversie uit Google Ads

Verbetering totale conversie

Resultaten na 1 jaar

63% meer conversies uit Google Ads
50% lagere kosten per klik
 102% verbetering conversies

Stap 2. 
Campagnes optimaliseren op basis van data

Vanaf de start waren de campagnes al meteen succesvol. In Google Analytics zagen we kwalitatief goed verkeer komen op de website, die lang ook de website actief was. Lekker om zo te starten, maar inmiddels weten wij dat we pas echte groei realiseren voor klanten door vanuit hier verder te optimaliseren. Hoe we dit hebben gedaan, check this: 

 Door het verbeteren van de kwaliteitsscore in Google Ads hebben we de kosten per klik kunnen verlagen met ruim 50% in 6 maanden tijd. Hierdoor met minder mediabudget meer relevant verkeer weten aan te trekken. 
 
De conversie uit Google Ads hebben we verbeterd met ruim 63% 
 Door de campagnes uit te breiden naar goede inmarket en look-a-like doelgroepen hebben we de totale conversie met ruim 100% weten te verbeteren.  

“Digital Inside blijft continu scherp op nieuwe digitale kansen. In het maandelijkse dashboard kan ik als klant goed de performance in gaten houden” 

Martijn – No Monkey Business

Stap 3. 
Campagnes uitbreiden met nieuwe advertenties en proposities

Natuurlijk zijn goede campagne resultaten mooi, maar het kan altijd beter. Het creatieve team van No Monkey Business is continu bezig met nieuwe proposities. Met deze nieuwe proposities konden we de campagnes steeds weer nieuw leven in blazen en zo continue onder de aandacht blijven bij tech ondernemers. Hierdoor blijven de campagnes van No Monkey Business steeds positief opvallen bij de doelgroep en kunnen wij zorgen voor een continue stroom aan nieuwe leads. 

Zijn we nu klaar? 

No way, natuurlijk zijn we nog niet klaar. Ondanks de behaalde online groei is er nog veel meer mogelijk. We blijven verder optimaliseren om de resultaten nog verder te verbeteren.  

Starten met online adverteren? 

Laten we dan snel afspreken.

Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.