Linkedin adverteren

Wij helpen je met een succesvolle LinkedIn strategie

Wij helpen je met een succesvolle LinkedIn strategie

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn is een ander soort platform dan hoe we de meeste social platformen kennen. Bij LinkedIn staat de professie van de gebruikers centraal. Dit zie je ook aan de informatie die mensen delen, bijvoorbeeld aan hun profiel of hun updates. Hierdoor biedt het platform ook andere kansen dan bij Facebook of Instagram.

Interessant aan adverteren op LinkedIn is dat je advertenties perfect kan richten op die mensen die interessant zijn voor jouw business. Deze kan je bereiken met bijvoorbeeld een advertentie over:

  • Nieuwe tools
  • Handige whitepapers
  • Nieuwe opdrachten en projecten

Voor verschillende klanten hebben wij inmiddels al succesvolle LinkedIn campagnes afgerond. Wil jij ook aan de slag met LinkedIn Ads? Neem dan contact met ons op.

Advies nodig?

Laat je gegevens achter en wij
nemen zo snel mogelijk contact
met je op.

 

Online marketing diensten vanaf €250

Een complete marketing dienst of een losse dienst
Elke maand een dashboard met resultaten
Maandelijks opzegbaar 
Altijd online groei!

Welke advertentiemogelijkheden zijn er op LinkedIn:

Targeting

Er is een mogelijkheid om advertenties te richten op verschillende zakelijke gegevens. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Branches
  • Bedrijfstak
  • Bedrijfsgrootte

Maar het is ook mogelijk om advertenties op specifieke personen te richten die bepaalde kenmerken hebben, zoals bijvoorbeeld de functie, studierichting, verschillende vaardigheden, aantal jaren ervaring, senioriteit en leeftijd.

Een optie om een doelgroep samen te stellen is door dat te doen op basis van LinkedIngroepen waar mensen lid van zijn. Zo kan een advertentie goed getarget worden op iedereen die lid is van een groep van bijvoorbeeld mensen die in de zorg werken.

Audience matching

LinkedIn kent nog een vorm van targetting, namelijk ‘Audience matching’. Daar bestaan drie varianten van:

  1. Website retargeting: Daarmee wordt de content gepromoot bij mensen die de website kortgeleden bezocht hebben. Hiermee zouden ook specifieke pagina’s gepromoot kunnen worden, wat wellicht nog interessanter is.
  2. Account targeting: Hiermee is het mogelijk om zelf te kiezen welke bedrijven je wilt bereiken door een lijst te uploaden met deze bedrijven. Op de lijst staan de bedrijfsnamen met hun bijbehorende bedrijfspagina. Daarmee worden de werknemers van deze bedrijven getarget.
  3. Contact targeting: De optie bestaat om e-mailadressen vanuit een andere database te uploaden zodat je hen via LinkedIn kunt targetten. De gegevens moeten wel op een juiste manier vergaard zijn.

Soorten advertenties

Op het gebied van adverteren heeft LinkedIn twee mogelijkheden: tekstadvertenties en sponsored content. Tekstadvertenties zijn kleiner en vallen minder op dan sponsored content. Ze bevatten een afbeelding en staan aan in de zijbalk aan de rechterkant of helemaal bovenaan. Met sponsored content kun je bestaande content promoten, maar ook een specifiekere advertentie maken. De advertentie wordt altijd in de tijdlijn weergegeven. Mensen lezen de advertentie dan sneller en beter, doordat het minder op een advertentie lijkt. Bij het adverteren op LinkedIn kun je kiezen uit drie advertentiedoelen:

  1. Gebruikers doorsturen naar de website;
  2. Leads verzamelen;
  3. De videoweergaven vergroten.

LinkedIn adverteren kosten 

Adverteren op LinkedIn is dan wel duurder dan adverteren op Facebook, maar uiteindelijk gaat het niet alleen om de kosten per click. Je hebt de keuze uit specifieke targetting-mogelijkheden, waardoor er ook cases voorkomen waarbij de kosten per lead of conversie lager zijn.

LinkedIn Adverteren uitbesteden aan Digital Inside

Wil je jouw merk of product via LinkedIn advertenties onder de aandacht brengen? Neem dan contact met ons op en laat onze experts dit goed voor je regelen. Ook geïnteresseerd in andere soical media kanalen? Wij kunnen de gehele social media marketing voor je oppakken.

Download nu het gratis whitepaper: In 5 stappen naar online groei! 

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het gratis whitepaper binnen 24 uur in je mailbox. Je meldt je dan ook automatisch aan voor onze nieuwsbrief. Vol tips en tricks over digital marketing. Afmelden voor nieuwsbrief is natuurlijk altijd weer mogelijk. 

In 5 stappen naar online groei

Loop jij vast in de groei van je website? Of heb je moeite om een goede online strategie uit de werken voor jouw bedrijf? Download dan nu dit gratis whitepaper en krijg tips & tricks hoe je online kan groeien.