Linkedin adverteren

Wij helpen je met een succesvolle LinkedIn strategie

Wij helpen je met een succesvolle LinkedIn strategie

Adverteren op LinkedIn

LinkedIn is weer net even anders dan de meeste social platformen die we kennen. Bij LinkedIn draait het allemaal om werk en carrière. Dit zie je ook aan de informatie die in de feed langskomt. Je kent het wel, je ziet bijvoorbeeld wanneer iemand een nieuwe baan heeft of je krijgt een update van werk gerelateerde informatie zoals een nieuwe ontwikkeling of publicatie. Hierdoor biedt het platform ook andere kansen dan bij Facebook of Instagram – wat het weer extra aantrekkelijk maakt natuurlijk!

Interessant aan adverteren op LinkedIn is dat je advertenties perfect kan richten op mensen die passen bij jouw business. Bereik ze bijvoorbeeld met een advertentie over:

  • Nieuwe tools
  • Handige whitepapers
  • Nieuwe opdrachten en projecten

Voor verschillende klanten hebben wij inmiddels al succesvolle LinkedIn campagnes draaien. Onze ervaring maakt ons goed in wat we doen. Wil jij ook aan de slag met LinkedIn Ads? Neem dan snel contact met ons op zodat we samen naar jouw case kunnen kijken .

LinkedIn advies nodig?

Laat je gegevens achter en wij
nemen zo snel mogelijk contact
met je op.

 

Online marketing diensten vanaf €250

Een complete marketing dienst of een losse dienst
Elke maand een dashboard met resultaten
Maandelijks opzegbaar 
Altijd online groei!

Welke advertentiemogelijkheden zijn er op LinkedIn:

Targeting

Het is mogelijk om advertenties te richten op basis van verschillende zakelijke gegevens. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Branches
  • Bedrijfstak
  • Bedrijfsgrootte

Maar je kan advertenties ook op specifieke personen richten die bepaalde kenmerken hebben, zoals bijvoorbeeld functie, studierichting, verschillende vaardigheden, aantal jaren ervaring, senioriteit of leeftijd.

Stel een doelgroep samen op basis van LinkedIn groepen waar mensen lid van zijn. Zo kan een advertentie goed getarget worden op iedereen die lid is van een specifieke groep in een bepaalde branche. Zo weet je dus dat ze daar interesse in hebben en de ontwikkelingen in de gaten houden. 

Audience matching

Ben je al bekend met ‘Audience matching’? De drie varianten zijn:

  1. Website retargeting: Hiermee wordt jouw content gepromoot bij mensen die jouw website onlangs bezocht hebben. Hiermee kunnen ook specifieke pagina’s gepromoot worden, wat misschien wel nog interessanter en doeltreffender is.
  2. Account targeting: Kies zelf welke bedrijven je wil bereiken door hiervan een lijst te uploaden. Op de lijst staan bedrijfsnamen met hun bijbehorende bedrijfspagina. Daarmee worden de werknemers van deze bedrijven getarget. 
  3. Contact targeting: Je kunt ook e-mailadressen vanuit een andere database uploaden zodat je hen via LinkedIn kunt targeten. De gegevens moeten hierbij uiteraard wel op een juiste manier verkregen zijn. Twijfel je hierover? No worries, je kunt altijd aan ons vragen of je het wel op de juiste manier doet. 

Soorten advertenties

Binnen LinkedIn zijn er twee mogelijkheden: tekstadvertenties en sponsored content. Tekstadvertenties zijn kleiner en vallen minder op dan sponsored content. Ze bevatten een afbeelding en staan in de zijbalk aan de rechterkant of helemaal bovenaan. Met sponsored content kun je bestaande content promoten, maar ook een specifiekere advertenties maken. De advertentie wordt altijd in de tijdlijn weergegeven. Mensen lezen de advertentie dan sneller en beter, doordat het minder op een advertentie lijkt. Dit is precies wat je wil toch?  Adverteren op LinkedIn heeft drie belangrijke doelen:

  1. Gebruikers doorsturen naar je website;
  2. Leads verzamelen;
  3. De videoweergaven vergroten.

Wat kost LinkedIn adverteren?

Ook al is adverteren op LinkedIn iets duurder dan adverteren op Facebook, uiteindelijk gaat het niet alleen om de kosten per klik maar wat je er uit haalt. Je hebt bij LinkedIn de keuze uit specifieke targeting-mogelijkheden, waardoor het ook mogelijk is dat de kosten voor een lead of conversie uiteindelijk lager zijn omdat ze meer opleveren. Het is belangrijk om goed te onderzoeken op welk platform je goed scoort, en dit platform dan optimaal in te zetten binnen jouw budget. Wees daarbij niet bang om nieuwe dingen te testen en hierdoor positief verrast te worden!

LinkedIn Adverteren uitbesteden aan Digital Inside

Wil je jouw merk of product via LinkedIn advertenties onder de aandacht brengen? Neem dan contact met ons op en laat onze experts dit goed voor je regelen. Ook geïnteresseerd in andere social media kanalen? Wij kunnen de gehele social media marketing voor je oppakken. Waar wacht je nog op?

Download nu het gratis whitepaper: In 5 stappen naar online groei! 

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het gratis whitepaper binnen 24 uur in je mailbox. Je meldt je dan ook automatisch aan voor onze nieuwsbrief. Vol tips en tricks over digital marketing. Afmelden voor nieuwsbrief is natuurlijk altijd weer mogelijk. 

Gratis whitepaper: In 5 stappen naar online groei 

Loop jij vast in de groei van je website? Of heb je moeite om een goede online strategie uit de werken voor jouw bedrijf? Download dan nu dit whitepaper

Al ruim 300x gedownload in 2019

Met handige tips & tricks

Op basis van praktijkervaring

Ja, mail mij dit gratis whitepaper >