Wolfs Architecten

Online succes bij vastgoed

Hoog in Google kwam de website van Wolfs Architecten al door goede zoekmachine optimalisatie. Vanaf 2020 is Digital Inside daarom naast SEO veel meer gaan werken aan de conversies op de website. Inmiddels is de website niet alleen super goed vindbaar, maar stromen ook de marketing leads binnen.

  • Organisch hoger komen
  • Goede samenwerking met klant
  • Meetbare groei

Wolfs Architecten

Groei van 1.485% aan leads door slimme CRO

Wolfs Architecten
DE UITDAGING

Maak van website bezoekers ook leads

Door slimme zoekmachine optimalisatie was er al een flinke stijging van het organische verkeer op wolfsarchitecten.nl. Vanuit de klant was er vervolgens de vraag gekomen of we ook het conversiepercentage (en sales) konden laten stijgen.

Voor Wolfs Architecten werken wij met een vast aantal uren per maand. Ideaal voor een goede samenwerking, want deze uren kunnen we flexibel inzetten voor de activiteiten die zorgen voor de meeste online groei. Door slimme zoekmachine optimalisatie was de organische vindbaarheid van de website al erg goed. Om van die website bezoekers ook leads te maken zijn we in 2020 gestart met conversie optimalisatie op de website plus leadnurturing.

Om de conversiekansen in beeld te brengen hebben we eerst een analyse uitgevoerd via welke route en pagina’s bezoekers het vaakst contact opnamen. Hiervoor hebben we een mix aan online tools gebuikt: Google Analytics, Hotjar en Google Data Studio. Vervolgens hebben we deze kansen gerankt op basis van het ICE-score model. De ICE staat voor:

  • Impact: hoeveel impact zal deze aanpassingen hebben?
  • Confidence: hoe zeker zijn we dat deze aanpassing zal helpen?
  • Ease: hoe makkelijk kunnen we de aanpassing doorvoeren?

Binnen de beschikbare uren en budget hadden de volgende twee aanpassingen de hoogste score in het ICE-model.

  1. Opvallende en directe CTA op de SEO-pagina’s
  2. Leadgeneratie via een inspiratie magazine.

Deze aanpassingen hebben we vervolgens live gezet.

Wolfs Architecten   Wolfs Architecten

Bezoekers van de website het zo makkelijk mogelijk maken

Op de website van Wolfs Architecten komen redelijk wat bezoekers binnen op speciale landingspagina met unieke content. Als je zoekt op ‘moderne villa’ dan staat Wolfs Architecten bij de topposities in Google. Op dit soort landingspagina’s ontbrak het nog aan goede call-to-actions (CTA) om van deze bezoekers ook leads/klanten te maken. Er zijn twee verschillende CTA’s geplaatst op deze pagina’s. Een harde conversie voor mensen die meteen op zoek zijn naar een goede architect en een softe conversie voor mensen die niet direct op zoek zijn naar een goede architect maar waarschijnlijk op middellange termijn. De harde conversie was een vrijblijvend adviesgesprek en de softe conversie een inspiratieboekje die bezoekers konden downloaden.

Wolfs Architecten

Leadgeneratie via een inspiratie magazine

Een tweede softe conversie die we live hebben gezet is een pop-up, waarbij mensen een inspiratieboekje kunnen downloaden. Dit zijn misschien niet meteen commercieel interessante leads, maar wel super relevante leads om warm te houden via een inspirerende nieuwsbrief.

Wolfs Architecten

1485%

stijging marketing leads in één jaar

478%

stijging conversiepercentage in één jaar

183%

meer organische bezoekers in één jaar

Door de data grondig te analyseren en op de juiste manier aan de knoppen te draaien kan je binnen een afzienbare tijd successen boeken!

“Digital Inside helpt Wolfs Architecten bij een betere online vindbaarheid en een hogere positie in de Google zoekmachine. De medewerkers van Digital Inside zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Ze denken actief met ons mee. Maandelijks ontvangen we een voortgangsrapportage, aan de hand van welke we opnieuw acties inzetten.”

Bianca
Wolfs Architecten

Guido Tijmensen

Managing Partner

LET'S WORK TOGETHER

Laten we samen gaan Rocken

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Neem contact op
You're in good company