Hoog in Google hadden we de website van Wolfs Architecten al gekregen door onze zoekmachine optimalisatie. Vanaf 2020 zijn wij daarom naast SEO veel meer gaan werken aan de conversies op de website. Inmiddels is de website niet alleen super goed vindbaar, maar stromen ook de marketing leads binnen.
Klant:
Diensten:Â
 SEO
 Online marketingdashboard
 Social Media
 Google Ads
Door slimme zoekmachine optimalisatie hadden we al gezorgd voor een flinke stijging van het organische verkeer op wolfsarchitecten.nl. Vanuit de klant was er vervolgens de vraag gekomen of we ook het conversiepercentage (en sales) konden laten stijgen.
Voor Wolfs Architecten werken wij met een vast aantal uren per maand. Ideaal voor een goede samenwerking, want deze uren kunnen we flexibel inzetten voor de activiteiten die zorgen voor de meeste online groei. Door slimme zoekmachine optimalisatie was de organische vindbaarheid van de website al erg goed. Om van die website bezoekers ook leads te maken zijn we in 2020 gestart met conversie optimalisatie op de website plus leadnurturing.
Om de conversiekansen in beeld te brengen hebben we eerst een analyse uitgevoerd via welke route en pagina’s bezoekers het vaakst contact opnamen. Hiervoor hebben we een mix aan online tools gebuikt: Google Analytics, Hotjar en Google Data Studio. Vervolgens hebben we deze kansen gerankt op basis van het ICE-score model. De ICE staat voor:
Binnen de beschikbare uren en budget hadden de volgende twee aanpassingen de hoogste score in het ICE-model.
Deze aanpassingen hebben we vervolgens live gezet.
Op de website van Wolfs Architecten komen redelijk wat bezoekers binnen op speciale landingspagina met unieke content. Als je zoekt op “moderne villa” dat staat Wolfs Architecten in bij de topposities in Google. Op dit soort landingspagina’s ontbrak het nog aan goede call-to-actions (CTA) om van deze bezoekers ook leads/klanten te maken. Wij hebben twee verschillende CTA’s geplaatst op deze pagina’s. Een harde conversie, een vrijblijvend adviesgesprek, voor mensen die meteen op zoek zijn naar een goede architect. Plus een softe conversie, een inspiratieboekje downloaden, voor mensen die niet meteen op zoek zijn naar architect maar waarschijnlijk wel op middellange termijn.
Een tweede softe conversie die we live hebben gezet is een pop-up, waarbij mensen een inspiratie boekje kunnen downloaden.
Â
Dit zijn misschien niet meteen commercieel interessante leads, maar wel super relevante leads om warm te houden via een inspirerende nieuwsbrief.
“Digital Inside helpt Wolfs Architecten bij een betere online vindbaarheid en een hogere positie in de Google zoekmachine. De medewerkers van Digital Inside zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Ze denken actief met ons mee. Maandelijks ontvangen we een voortgangsrapportage, aan de hand van welke we opnieuw acties inzetten.”Â
Bianca – Wolfs Architecten
Deze conversie optimalisaties hebben mooie resultaten opgeleverd voor Wolfs Architecten. In Google Analytics is in 1 jaar tijd het aantal marketing leads gestegen met 1.485% en het conversiepercentage met 478% en bovendien ook nog eens het aantal organische bezoekers met 183%
Laten we dan snel afspreken.
Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.