Instagram adverteren

Wij helpen je met een succesvolle social media strategie

Wij helpen je met een succesvolle social media strategie

Adverteren op Instagram

Je wil een jonge doelgroep bereiken en inspireren. Daarnaast wil je meer traffic en conversies. Wist je dat dit allemaal kan door middel van slim adverteren op Instagram? De app heeft wereldwijd zo’n 600 miljoen gebruikers en biedt veel mogelijkheden, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken?

Adverteren op Instagram heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • Heel gericht adverteren door uitgebreide targeting mogelijkheden;
  • Relatief goedkoop;
  • Meer bezoekers, leads en conversies;
  • Vergroot je naamsbekendheid onder verschillende doelgroepen;
  • Creëer meer interactie met je doelgroep.

Wij hebben veel klanten waarvoor we succesvolle Instagram en social media campagnes draaien. Dagelijks optimaliseren we deze campagnes en hebben daardoor veel ervaring en weten waar we mee bezig zijn. Wil jij jouw merk ook laten opvallen op Instagram? Neem dan contact met ons op. We bekijken je situatie en leggen je uit wat we voor je kunnen betekenen en hoe we jouw merk gaan laten opvallen. 

Instagram advies nodig?

Laat je gegevens achter en wij
nemen zo snel mogelijk contact
met je op.

 

Online marketing diensten vanaf €250

Een complete marketing dienst of een losse dienst
Elke maand een dashboard met resultaten
Maandelijks opzegbaar 
Altijd online groei!

Welke advertentiemogelijkheden zijn er op Instagram?

In principe werkt adverteren op Instagram hetzelfde als adverteren op Facebook. Instagram en Facebook zijn van dezelfde eigenaar – en daarom kan je op dezelfde manier targeten. Je kunt je gewenste doelgroep dus heel uitgebreid en specifiek selecteren. Super handig! 

Targeting

Instagram is vooral een erg populair onder jongeren. Zo kan je je als autoverkoper bijvoorbeeld focussen op de Audi volgende leeftijdsgroep 18 tot 25 jaar die foto’s van andere auto-accounts liket. Je kan zelfs aangeven dat ze in een straal van 15 kilometer rond Amsterdam wonen. Het is ook mogelijk om je advertenties op specifieke tijden te laten zien, zoals om 17:00. Jouw doelgroep kan dan net in de bus of trein naar huis zitten te scrollen op Instagram. Het perfecte moment om ze te targeten dus. De mogelijkheden zijn echt enorm.

Op Instagram heb je veel meer interactie met je doelgroep dan in vergelijking met andere kanalen. Dit komt doordat gebruikers snel kunnen reageren doordat de drempel lager is. Snelheid en interactie is super belangrijk, zeker in de tijd van nu waarin generatie Y en Z de markt domineren. 

Instagram Stories

Adverteren op Instagram is op zich niks nieuws, maar adverteren op Instagram Stories wordt steeds populairder. Instagram Stories zijn verticale, beeldvullende updates die bovenaan het scherm van de gebruiker komen te staan tussen andere accounts die de gebruiker volgt. Een story kan bestaan uit videocontent, maar ook een stilstaand beeld met bewegende tekst of een GIF’je. Een story duurt vijftien seconden. Het is dan dus wel essentieel dat je binnen die vijftien seconden de aandacht van de gebruiker weet te trekken. Weet je niet hoe je dat het beste kunt doen? Wij helpen je om op te vallen. 

Interactie

Een Instagram Story is een mooie tool om interactie met je doelgroep te creëren. Instagram heeft veel mogelijkheden tot interactie in Stories. Zo kan je bijvoorbeeld leuke of grappige GIF-jes toevoegen, maar interactie gaat natuurlijk verder dan bewegende plaatjes. Je kan hashtags plaatsen, je locatie tonen of laten zien welke muziek je luistert en deze daadwerkelijk af laten spelen tijdens het bekijken van de story. Maar de beste opties met betrekking tot interactie zijn volgens ons:

  • Een poll, waarin volgers tussen twee opties kunnen kiezen;
  • Vragen, waarbij volgers een vraag in kunnen sturen over een vooraf gekozen onderwerp
  • Aftellen, waarmee je een timer zet tot een bepaald evenement – kun jij ook niet wachten?;
  • Een quiz, waarbij je een vraag stelt en volgers het juiste antwoord moeten kiezen;

  • Een ranking, waarbij volgers aan kunnen geven in welke mate ze bijvoorbeeld de nieuwe collectie mooi vinden. Hierbij kan je zelf kiezen welke emoji hiervoor wordt gebruikt;
  • De chat, zodat jouw volgens snel vragen kunnen stellen;
  • Een donatie, waarbij volgers een donatie schenken aan een goed doel waar jij ambassadeur van bent.

Instagram Ads uitbesteden

Wil je jouw merk of product via Instagram onder de aandacht brengen? Neem dan contact met ons op en laat onze experts dit goed voor je regelen. Ook geïnteresseerd in andere social media kanalen? Wij kunnen de gehele social media marketing voor je oppakken. 

Zij kozen voor Digital Inside: 

 
 

Download nu het gratis whitepaper: In 5 stappen naar online groei! 

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het gratis whitepaper binnen 24 uur in je mailbox. Je meldt je dan ook automatisch aan voor onze nieuwsbrief. Vol tips en tricks over digital marketing. Afmelden voor nieuwsbrief is natuurlijk altijd weer mogelijk.