Met Google Analytics kun je de online activiteit op je website meten. Wie zijn eigenlijk je websitebezoekers en hoe gedragen ze zich op je website? Gebruik deze inzichten om je ROI te vergroten.
Met Google Analytics maak je jouw website gegevens eenvoudig inzichtelijk. Met behulp van deze inzichten zie je wat er goed gaat, en waar verbetering nodig is. Als je in Google Analytics ook doelen instelt, dan kun je hier een waarde aan toewijzen en je ROI meten en verbeteren. Als je helder hebt welke statistieken voor jouw bedrijf interessant zijn, dan kun je juíst die statistieken bekijken voor de meeste waardevolle inzichten waar je echt mee verder kunt.
Combineer hier data uit verschillende kanalen, zoals Google Ads, en zie het effect van jouw online campagnes. Hiermee krijg je helderheid in voortgang en KPI’s. Alle gegevens en data uit Google Analytics kunnen in een inzichtelijk dashboard worden gezet waarmee we de strategie aanpassen aan het gedrag van jouw bezoekers.
Bij Digital Inside werken wij altijd met een data-gedreven online marketing strategie. Google Analytics is de basis voor het in kaart brengen van website statistieken. Inzichten en concrete resultaten zijn onmisbaar voor een goede strategie. Daarnaast is Google Analytics essentieel voor het doormeten van de resultaten van online campagnes. Alleen zo behaal je het maximale resultaat uit je online investeringen en geef je jouw online marketing doelen een boost! Met Google Analytics krijg je bijvoorbeeld de volgende website inzichten:
Web Analytics vormt de basis voor website inzichten en conversie optimalisatie. Wij hebben een aantal voordelen van Google Analytics op een rijtje gezet:
Google Analytics is dé tool om allerlei website statistieken in te zien. Pas als jij weet hoe websitebezoekers zich gedragen op je website kun je hier je strategie op aanpassen om een zo hoog mogelijke ROI te halen en online nog meer te groeien.
Met Google Analytics meet je zowel harde als zachte doelen. Een aankoop, maar bijvoorbeeld ook een contactmoment of een brochuredownload. Deze doelen kun je als conversies importeren naar Google Ads zodat je ook de waarde van dit kanaal kunt meten.
Google Analytics is ontzettend goed te koppelen met o.a. Google Tag Manager, Google Ads, Google Optimize en Search Console.
Met Google Analytics kun je eenvoudig een breed scala aan doelgroepen instellen. Vervolgens koppel je deze doelgroepen weer aan Google Ads om te targeten met jouw specifieke advertenties.
De scan ontvang je meteen per mail. Na de scan ontvang je een rapport met een handige benchmark van jouw bedrijf vergeleken met bedrijven die nu snel groeien.
"*" geeft vereiste velden aan