Data & Optimalisatie

Google Analytics instellen

Met Google Analytics kun je de online activiteit op je website meten. Wie zijn eigenlijk je websitebezoekers en hoe gedragen ze zich op je website? Gebruik deze inzichten om je ROI te vergroten.

 Inzicht in bezoekersprofielen
 Inzicht in bezoekersgedrag
Inzicht in website verkeer
Doelen en e-commerce instellen

google analytics instellen

Wij werken voor

Als online marketing bureau werken we voor diverse klanten, zowel groot als klein.
Bekijk hier een paar van onze blije opdrachtgevers. 
 
 

Google Analytics

Inzichten voor online groei

Met Google Analytics maak je jouw website gegevens eenvoudig inzichtelijk. Met behulp van deze inzichten zie je wat er goed gaat, en waar verbetering nodig is. Als je in Google Analytics ook doelen instelt, dan kun je hier een waarde aan toewijzen en je ROI meten en verbeteren. Als je schept hebt welke statistieken voor jouw bedrijf interessant zijn, dan kun je juíst die statistieken bekijken voor de meeste waardevolle inzichten waar je echt mee verder kunt.

Combineer hier data uit verschillende kanalen, zoals Google Ads, en zie het effect van jouw online campagnes. Hiermee krijg je helderheid in voortgang en KPI’s. Alle gegevens en data uit Google Analytics kan in een inzichtelijk dashboard worden gezet waarmee we de strategie aanpassen aan het gedrag van jouw bezoekers.

Haal veel meer uit Google Analytics door het goed in te laten stellen

Google Analytics

Laten instellen

Bij Digital Inside werken wij altijd met een data-gedreven online marketing strategie. Google Analytics is de basis voor het in kaart brengen van website statistieken. Inzichten en concrete resultaten zijn onmisbaar voor een goede strategie. Daarnaast is Google Analytics essentieel voor het doormeten van de resultaten van online campagnes. Alleen zo behaal je het maximale resultaat uit je online investeringen en geef je jouw online marketing doelen een boost! Met Google Analytics krijg je bijvoorbeeld de volgende website inzichten:

   Aantal nieuwe en terugkerende bezoekers
   
Waar komen bezoekers vandaan
 
Hoeveel producten zijn er verkocht
 
Hoe presteren marketing campagnes
  
Statistieken zoals conversieratio en bouncepercentages

De voordelen van

Google Analytics

Web Analytics vormt de basis voor website inzichten en conversie optimalisatie. Wij hebben een aantal voordelen van Google Analytics op een rijtje gezet:

inzicht website statistieken

Inzicht in je websitestatistieken

Google Analytics is dé tool om allerlei website statistieken in te zien. Pas als jij weet hoe websitebezoekers zich gedragen op je website kun je hier je strategie op aan passen om een zo hoog mogelijke ROI te halen en je online nog meer te groeien. 

 

doelen en conversies meten

Doelen en conversies meten

Met Google Analytics meet je zowel harde als zachte doelen. Een aankoop, maar bijvoorbeeld ook een contactmoment of een brochuredownload. Deze doelen kun je als conversies importeren naar Google Ads zodat je ook de waarde van dit kanaal kunt meten. 

 

koppeling met andere google kanalen

Koppeling met andere (Google) kanalen

Google Analytics is ontzettend goed te koppelen met o.a. Google Tag Manager, Google Ads, Google Optimize en Search Console. 

 

Doelgroepen instellen

Met Google Analytics kun je eenvoudig een breed scala aan doelgroepen instellen. Vervolgens koppel je deze doelgroepen weer aan Google Ads om te targeten met jouw specifieke advertenties.

 

Data & Optimalisatie 

Onze specialisten kunnen je helpen met o.a.: 

  • Online Marketing Dashboards
  • Google Tag Manager
  • Conversie Optimalisatie 

De voordelen van

Google Analytics

Web Analytics vormt de basis voor website inzichten en conversie optimalisatie. Wij hebben een aantal voordelen van Google Analytics op een rijtje gezet:

   Inzicht in je websitestatistieken 

Google Analytics is dé tool om allerlei website statistieken in te zien. Pas als jij weet hoe websitebezoekers zich gedragen op je website kun je hier je strategie op aan passen om een zo hoog mogelijke ROI te halen en je online nog meer te groeien. 

   Doelen en conversies meten

Met Google Analytics meet je zowel harde als zachte doelen. Een aankoop, maar bijvoorbeeld ook een contactmoment of een brochuredownload. Deze doelen kun je als conversies importeren naar Google Ads zodat je ook de waarde van dit kanaal kunt meten.

   Koppeling met andere (Google) kanalen

Google Analytics is ontzettend goed te koppelen met o.a. Google Tag Manager, Google Ads, Google Optimize en Search Console. 

   Doelgroepen instellen

Met Google Analytics kun je eenvoudig een breed scala aan doelgroepen instellen. Vervolgens koppel je deze doelgroepen weer aan Google Ads om te targeten met jouw specifieke advertenties.

waarom kiezen klanten voor digital inside

Waarom kiezen klanten voor
Digital Inside

 Als marketing professionals denken wij altijd strategisch en doelgericht mee vanuit jouw business.

 Daarbij zijn we op de hoogte van de laatste trends en werken we vanuit data gedreven verbeteringen, niet zomaar voorgevoel

 We werken altijd zo transparant mogelijk en je kunt altijd over onze schouder meekijken waar we mee bezig zijn. Zo leer je zelf ook veel over online marketing.

 Bij ons zijn de lijnen lekker kort. Bel of mail ons en je krijgt bijna altijd dezelfde dag nog een reactie. Goede communicatie is alles, en dat weten we!

Waarom kiezen klanten voor Digital Inside

 Als marketing professionals denken wij altijd strategisch en doelgericht mee vanuit jouw business.

 Daarbij zijn we op de hoogte van de laatste trends en werken we vanuit data gedreven verbeteringen, niet zomaar voorgevoel

 We werken altijd zo transparant mogelijk en je kunt altijd over onze schouder meekijken waar we mee bezig zijn. Zo leer je zelf ook veel over online marketing.

 Bij ons zijn de lijnen lekker kort. Bel of mail ons en je krijgt bijna altijd dezelfde dag nog een reactie. Goede communicatie is alles, en dat weten we!

FAQ over Google Analytics 

Kan ik Google Analytics zelf instellen?

De basis van Google Analytics is goed zelf in te stellen. Vraag aan je website bouwer om een klein stukje code op je website te plaatsen (of doe dit zelf) en dan staat de basis goed. Google Analytics meet nu wie er op jouw website komen, waar ze vandaan komen, en wat ze op je website doen. Maar uit Google Analytics vallen veel meer inzichten te halen. Om er echt alles uit te halen is het slim om dit uit te besteden aan een expert die precies weet waar je de belangrijkste inzichten uit kan halen, en hoe je alle doelen goed in kan stellen. 

Voldoet Google Analytics aan GPDR?

Als je gebruik maakt van Google Analytics plaats je cookies in de browser van je bezoekers. Hier heb je toestemming van de bezoeker voor nodig. Pas dan kun je de data en gegevens verwerken. Het is dus super belangrijk om een cookie melding en een privacyverklaring op je website te plaatsen om je bezoekers te informeren over het verzamelen van hun surfgedrag. De komst van GDPR heeft deze verplichting ingesteld.

FAQ over Google Analytics 

Kan ik Google Analytics zelf instellen?

De basis van Google Analytics is goed zelf in te stellen. Vraag aan je website bouwer om een klein stukje code op je website te plaatsen (of doe dit zelf) en dan staat de basis goed. Google Analytics meet nu wie er op jouw website komen, waar ze vandaan komen, en wat ze op je website doen. Maar uit Google Analytics vallen veel meer inzichten te halen. Om er echt alles uit te halen is het slim om dit uit te besteden aan een expert die precies weet waar je de belangrijkste inzichten uit kan halen, en hoe je alle doelen goed in kan stellen. 

Voldoet Google Analytics aan GPDR?

Als je gebruik maakt van Google Analytics plaats je cookies in de browser van je bezoekers. Hier heb je toestemming van de bezoeker voor nodig. Pas dan kun je de data en gegevens verwerken. Het is dus super belangrijk om een cookie melding en een privacyverklaring op je website te plaatsen om je bezoekers te informeren over het verzamelen van hun surfgedrag. De komst van GDPR heeft deze verplichting ingesteld.

Hi, wil jij ook Google Analytics laten instellen?

Neem contact met ons op en onze Web Analytics specialisten bespreken jouw wensen en de mogelijkheden.

スーパーコピー ブランドコピー コピーブランド ロレックス スーパーコピー ロレックス コピー パテックフィリップ コピー パテックフィリップ スーパーコピー モンクレール スーパーコピー モンクレール コピー モンクレール ダウン コピー シュプリーム スーパーコピー シュプリーム コピー ウブロ スーパーコピー ウブロ コピー