Google Tag Manager (GTM) is een super handige tool waarmee jij al je website tags op één plek kunt installeren – zonder een developer. Hiermee heb je eenvoudig zelf controle over het beheren en implementeren van scripts op je website.
Als je Google Tag Manager op de juiste manier gebruikt krijg je meer inzicht in het gedrag van je websitebezoekers. Je maakt je website volledig meetbaar door verschillende, voor jouw bedrijf waardevolle, tags en triggers in te stellen. Vervolgens koppel je deze tags met Google Analytics en stel je hier je doelen in.
Het analyseren van de data en doelen laat zien wat er precies gebeurt op je website en waar nog kansen liggen voor optimalisatie. Een data-gedreven inzicht is altijd het startpunt voor meer conversies. Sturen op concrete en betrouwbare data is essentieel voor het uitvoeren van slimme online marketing campagnes.
Bij Digital Inside werken wij altijd met een data-gedreven online marketing strategie. De basis van het inrichten van deze betrouwbare data en de benodigde tags en pixels is altijd Google Tag Manager. Maar voordat we beginnen met het instellen van tags en triggers, en het inladen van externe scripts, bespreken we altijd samen wat jouw bedrijfsdoelstellingen zijn en welke doelen interessant zijn om te monitoren. Hierbij kijken we ook naar de technische mogelijkheden. Zijn we hier samen uit? Dan gaan wij aan de slag en richten wij Google Tag Manager zo optimaal en effectief mogelijk in om alle gewenste statistieken inzichtelijk te maken.
Naast het feit dat er niet voor elke kleine aanpassing bij de developer moet worden aangeklopt zijn er nog een aantal andere belangrijke voordelen om snel te starten met Google Tag Manager:
Er wordt gebruik gemaakt van maar 1 script in de broncode in plaats van allemaal losse tags en scripts van andere tools. Door de implementatie van maar 1 script worden webpagina’s sneller geladen. Een snelle laadtijd is zowel goed voor je bezoekers als voor zoekmachines.
(Veel) technische kennis is niet nodig om het platform optimaal te gebruiken. Er wordt gewerkt met één centrale code waardoor het toevoegen van tags overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is. Alle third-party pixels en tracking scripts zijn snel terug te vinden op 1 plek.
Voordat je wijzigingen publiceert kan je testen of jouw tag op de juiste manier wordt uitgevoerd. Zo plaats je geen onnodige codes met een (onbedoeld) negatief effect op je website. Dit maakt het betrouwbaar.
Er zijn super veel mogelijkheden om data van verschillende tools met elkaar te bundelen. Denk aan Facebook, LinkedIn, Google Ads, Google Optimize, Hotjar, het installeren van enhanced e-commerce en nog veel meer. En dat allemaal op één overzichtelijke plek.
De scan ontvang je meteen per mail. Na de scan ontvang je een rapport met een handige benchmark van jouw bedrijf vergeleken met bedrijven die nu snel groeien.
"*" geeft vereiste velden aan