Hoe kan je website conversies meten?

Binnen online marketing wordt veel gesproken over conversies. Logisch, want conversies zijn meestal erg belangrijk voor je business. Helaas meet je conversies niet automatisch in Google Analytics. De makkelijkste manier om conversie te meten is door een bedanktpagina te maken en deze te gebruiken om de conversie te meten.

Hoe kan je deze conversies meten in Google Analytics

  • Stap 1: Log in in Google Analytics.
  • Stap 2: Ga naar “beheerder:
  • Stap 3: Kies onder de rechter kolom “weergave” de optie doelen.
  • Stap 4: Kies voor “nieuw doel”
  • Stap 5: Kies voor de optie “aangepast”
  • Stap 6: Vul een passen naam in voor de conversie bij “doelomschrijving”
  • Stap 7: Kies bij type “bestemming”
  • Stap 8: Bij bestemming kies je voor de optie “gelijk aan” en vul je de complete url in
  • Stap 9: Kies voor opslaan.
  • Stap 10: Check vervolgens of je doel is terug te vinden bij Beheerder > Weergave kolom > doelen.

De bovenstaande stappen zijn een goede start voor om je eerste conversiepunten te gaan meten. Als je meteen ook aan de slag met meer uitdagende doelen dan is ons advies je te verdiepen in de mogelijkheden van Google Tag Manager

Meer vragen over online marketing?

Check dan onze complete Online Marketing FAQ

Hoger in Google?

Doe nu onze
gratis SEO scan.