3 branding tips voor 2020

3 branding tips voor 2020!

Als we kijken naar het gebied van branding zijn er diverse ontwikkelingen gaande. De meedogenloze competitie en de constante ontwikkelingen in de technologische sector hebben ervoor gezorgd dat er heel anders gekeken wordt naar branding. Maar hoe ziet dat er in 2020 uit? In dit artikel proberen wij aan de hand van 3 branding tips daar antwoord op te geven.

1. Maak je brand persoonlijk

De klanten die je product kopen zijn mensen. Mensen kunnen makkelijker een verband leggen met andere mensen dan met producten. In het geval van branding kun je dit doen door het merk persoonlijk te maken. Het voordeel hiervan is dat mensen het merk makkelijker kunnen vertrouwen. Het moet net zo kunnen voelen alsof jij dat merk persoonlijk kent. Je brand persoonlijk maken kan op verschillende manieren. Een van deze manieren is het gebruiken van storytelling. Welk verhaal zit achter jouw bedrijf en wat heeft dat verhaal te maken met de gebruiker? Welk probleem lost het op? Hoe verandert jouw bedrijf de wereld? Een andere manier om je brand persoonlijker te maken is door gebruik te maken van social media. Het toepassen van zogeheten Instagram stories zorgt ervoor dat de gebruiker ziet dat er mensen achter een bedrijf zitten (je bouwt hiermee vertrouwen op.)

2. Influencers

Vele bedrijven maken al gebruik van influencers en dat zal in 2020 niet veranderen. Influencers hebben namelijk de mogelijkheid om hun achterban aan te sporen om een bepaalde actie te ondernemen. Uit een artikel van Adformatie blijkt dat volgers wel iets hebben gekocht naar aanleiding van een online post van een influencer. Als je als bedrijf hier effectief gebruik van wilt maken, is het raadzaam om te kijken naar welke influencer bij je doelgroep past. Als die influencer bij je doelgroep past, betekent het dat de achterban van die influencer ook bij je doelgroep past. Dit zorgt er dan voor dat je een nieuw deel van je doelgroep kan aanspreken door middel van een influencer.

3. Mobiel

Een trend die zich blijft voortzetten is rekening houden met de mobiele telefoon. 93% Van de Nederlanders is in het bezit van een smartphone. Steeds meer mensen zoeken informatie op met behulp van hun smartphone en uit statistieken van Statista blijkt dat het dataverkeer van de smartphone alleen maar groeit. Om ervoor te zorgen dat jouw gebruiker de ideale brand experience ervaart moet je website mobielvriendelijk zijn. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken afbeeldingen die een kleine bestandsgrootte hebben of aan call to action knoppen die niet te groot, maar ook niet te klein zijn.

Conclusie:

Het belangrijkste om mee te nemen voor je bedrijf is dat branding in 2020 zich voornamelijk gaat focussen op de persoonlijke klik tussen het merk en de gebruiker. Deze klik kan op diverse niveaus plaatsvinden: op je website, op je social mediapagina of door een post van een influencer. Wil jij je social media een boost geven? Bekijk dan onze social media marketing pagina!

Over de auteur

Leave a Reply

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief!

 

In 5 stappen naar online groei

Loop jij vast in de groei van je website? Of heb je moeite om een goede online strategie uit de werken voor jouw bedrijf? Download dan nu dit gratis whitepaper en krijg tips & tricks hoe je online kan groeien.