De belangrijkste content marketing trends in 2020

Vandaag de dag zijn er veel ontwikkelingen op het gebied van content marketing. Dit zorgt er niet alleen voor dat er gave ontwikkelingen plaatsvinden, maar dat er ook veel verandering is. Om ervoor te zorgen dat jij een stapje op de concurrentie voor blijft behandelen wij hier de belangrijkste content marketing trends in 2020!

Videomarketing is een grote speler binnen content marketing in 2020

Videomarketing was in 2019 al populair, maar wordt in 2020 nog populairder. Zo blijkt uit een onderzoek dat livestreams en stories steeds belangrijker worden. Dit komt namelijk doordat dit een ‘ongefilterde’ manier van communicatie is. Kijkers willen namelijk echte en authentieke beelden zien. 
Ook geven stories de mogelijkheid om interactieve elementen toe te voegen aan jouw video of afbeelding. Zo kun je bijvoorbeeld een poll toevoegen. Dit zorgt er niet alleen voor dat je interactie met de kijker hebt, maar dat je ook meer 1-op-1 contact hebt met jouw mogelijke nieuwe klant! Naast Facebook, YouTube en Instagram is TikTok het platform om in de gaten te houden. 

Webdesign in 2020

Een grote webdesign trend is het gebruiken van ‘split content’. Bij split content lijkt het net alsof je naar twee verschillende websites kijkt die toch perfect op elkaar aansluiten. Het voordeel van split content is dat het veel gemak biedt voor je gebruikers, helemaal als het om potentiële klanten gaat. Door gebruik te maken van een split screen layout, zullen gebruikers minder tijd besteden aan het vinden van informatie waarnaar ze op zoek zijn.  

De belangrijkste content marketing trends in 2020

Voorbeeld split screen layout  

Content om het gebruikers makkelijker te maken

Het jaar 2020 draait het om het gemak van de gebruiker. Om een concreet voorbeeld te geven: bij het betalen van artikelen wordt steeds meer ingespeeld op het gemak van de gebruiker. Steeds meer mensen laten hun portemonnee thuis als ze boodschappen gaan doen. Om ervoor te zorgen dat ze toch kunnen betalen, betaalt men met hun smartphones of smartwatches. Apple heeft hier ook op ingespeeld door Apple Pay te introduceren. 

Ook zullen marketeers gebruik maken van ‘advertising on smart speakers’. Vele huishoudens beschikken over een smartspeaker en dit aantal zal alleen maar groeien. Zo wordt er verwacht dat er in 2020 wereldwijd zo’n 200 miljoen huishoudens beschikken over een smart speaker. Zo kun je de smart speaker ook gebruiken voor voice searches.

Content voor voice searches

Als we kijken naar de trends binnen search-marketing zien we dat ‘voice searches’ een opmars maakt in Nederland. Hiermee maak je gebruik van je stem om een zoekopdracht via een zoekmachine uit te voeren. Zo blijkt dat 20% van alle mobiele zoekopdrachten op Google gedaan wordt met een voice search. Naar verwachting zal dit aantal verdubbelen naar 40%.  

Wil jij aan de slag met content marketing in 2020?

Wil jij graag je content marketing of heb je andere vragen over online groei? Meld je dan aan voor ons gratis webinar over online groei. 

Over de auteur

Leave a Reply

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief!

In 5 stappen naar online groei

Loop jij vast in de groei van je website? Of heb je moeite om een goede online strategie uit de werken voor jouw bedrijf? Download dan nu dit gratis whitepaper en krijg tips & tricks hoe je online kan groeien.