Adverteren op het grootste B2B social platform van Nederland? Wij kunnen je helpen!
LinkedIn is weer net even anders dan de meeste social platformen die we kennen. LinkedIn heeft een zakelijke focus en draait helemaal om werk, cases en carrière kansen. Dit zie je ook aan de informatie die in de feed langskomt. Je kent het wel, je ziet bijvoorbeeld wanneer iemand een nieuwe baan heeft of je krijgt een update van werk gerelateerde informatie zoals een nieuwe ontwikkeling of publicatie. Hierdoor biedt het platform ook andere kansen dan bij Facebook Ads of Instagram Ads– wat het weer extra aantrekkelijk maakt natuurlijk!
Interessant aan adverteren op LinkedIn is dat je advertenties perfect kan richten op mensen die passen bij jouw business. Bereik ze bijvoorbeeld met een advertentie over:
Voor veel klanten hebben wij inmiddels al succesvolle LinkedIn campagnes draaien. Onze ervaring maakt ons goed in wat we doen. Wil jij ook aan de slag met LinkedIn Ads? Neem dan snel contact met ons op zodat we samen naar jouw doelen kunnen kijken .
Het is mogelijk om advertenties te targeten op basis van verschillende zakelijke gegevens. Denk bijvoorbeeld aan:
Maar je kan advertenties ook op specifieke personen richten die bepaalde kenmerken hebben, zoals bijvoorbeeld functie, studierichting, verschillende vaardigheden, aantal jaren ervaring, senioriteit of leeftijd.
Stel een doelgroep samen op basis van LinkedIn groepen waar mensen lid van zijn. Zo kan een advertentie goed getarget worden op iedereen die lid is van een specifieke groep in een bepaalde branche. Zo weet je dus dat ze daar interesse in hebben en de ontwikkelingen in de gaten houden.
Ben je al bekend met ‘Audience matching’? De drie varianten zijn:
Binnen LinkedIn zijn er twee mogelijkheden: tekstadvertenties en sponsored content. Tekstadvertenties zijn kleiner en vallen minder op dan sponsored content. Ze bevatten een afbeelding en staan in de zijbalk aan de rechterkant of helemaal bovenaan. Met sponsored content kun je bestaande content promoten, maar ook een specifiekere advertenties maken. De advertentie wordt altijd in de tijdlijn weergegeven. Mensen lezen de advertentie dan sneller en beter, doordat het minder op een advertentie lijkt. Dit is precies wat je wil, toch? Inmiddels zijn er veel verschillende manieren om sponsored content weer te geven: tekst, video, whitepapers en als carrousel. Het is allemaal mogelijk.
De scan ontvang je meteen per mail. Na de scan ontvang je een rapport met een handige benchmark van jouw bedrijf vergeleken met bedrijven die nu snel groeien.
Ook al is adverteren op LinkedIn duurder dan adverteren op Instagram en Facebook, uiteindelijk gaat het niet om de kosten per klik maar of de doelstellingen worden behaald. Je hebt bij LinkedIn de keuze uit specifieke targeting-mogelijkheden, waardoor het ook mogelijk is dat de kosten voor een lead of conversie uiteindelijk lager zijn omdat ze meer opleveren. Het is belangrijk om goed te onderzoeken op welk platform je goed scoort, en dit platform dan optimaal in te zetten binnen jouw budget. Wees daarbij niet bang om nieuwe dingen te testen en hierdoor positief verrast te worden!
Wil je jouw merk of product via LinkedIn advertenties onder de aandacht brengen? Neem dan contact met ons op en laat onze experts dit goed voor je regelen. Ook geïnteresseerd in andere social media kanalen? Wij kunnen de gehele social media marketing voor je oppakken. Waar wacht je nog op?
"*" geeft vereiste velden aan