Web Analytics en
dashboards

Web Analytics en dashboards

Een goede website is belangrijk, maar inzicht in het profiel en gedrag van de bezoekers misschien nog wel belangrijker. Met een goede opzet van je webanalytics krijg je de inzichten die belangrijk zijn om de performance van je website te verbeteren. Onze door Google gecertificeerde specialisten voor Web Analytics helpen je graag verder.

Wat zou je allemaal willen weten met Web Analytics?

Wij krijgen veel vragen van klanten om die inzichten te geven die voor hun business belangrijk zijn. Dit varieert van inzichten over het gedrag van bezoekers op hun website, het doormeten van campagne- en traffic kanalen en het opzetten van A/B-testen om meer waarde te halen uit de website. Elke klant heeft andere doelstellingen en daar passen ook verschillende Web Analytics dashboards bij. Via de onderstaande 4 stappen krijg je de Web Analytics inzichten die passen bij de plannen van jouw bedrijf.

 

Onze aanpak voor goede webanalytics:

  • Bepalen van goede KPI’s
    Op basis van de bedrijfsstrategie en -doelstellingen bepalen we de gewenste online KPI’s. Dit kunnen natuurlijk harde KPI’s zijn zoals verkopen zijn, maar ook softere KPI’s zoals inschrijvingen voor nieuwsbrieven en whitepaper downloads kunnen bijvoorbeeld worden meegenomen. 
  • Opzetten van dashboard met Web Analytics
    Op basis van de bedrijfsdoelstellingen en KPI’s stellen we een dashboard op die hierop aansluit. De tool die we hiervoor gebruiken is Google Analytics. 
  • Inrichten van Google Tag Manger
    Voor het meten van belangrijke doelstellingen plaatsen we een aantal tags van Google Tag Manager op jullie website. Op basis van deze code kunnen wij vervolgens meten welke doelstellingen worden behaald. 
  • Optimaliseren via het opzetten van verschillende A/B testen
    We helpen niet alleen bij het opzetten van Web Analytics. Wanneer gewenst gaan wij ook aan de slag met het starten van A/B-testen om de conversieratio’s omhoog te krijgen. Zo krijg je van ons niet alleen belangrijke inzichten uit de Web Analytics, maar werken we ook samen aan het realiseren van de doelstellingen.
 

Klaar voor meer online groei

Naast het inrichten van Web Analytics bieden wij ondersteuning bij verschillende digitale marketing diensten, zoals het uitwerken van een krachtige digitale marketing strategie, het verbeteren van de vindbaarheid van je website en het zorgen voor meer relevant verkeer via zoekmachine adverteren.

 
waar kunnen we jou mee verrassen?

 

neem contact op met Guido.