Een zoekwoordenonderzoek is vaak het begin van een zoekmachine optimalisatie campagne. Door middel van een zoekwoordenonderzoek vind je namelijk precies die zoekwoorden waarmee jij hoog wilt scoren in Google. Je komt erachter op welke zoekwoorden en zoektermen er veel wordt gezocht. Het leuke hieraan is, dat de uitkomst vaak best verrassend kan zijn.
Een zoekwoordenonderzoek kun je ook wel vergelijken met een marktonderzoek. Je leert namelijk waar jouw doelgroep precies op zoekt in zoekmachines. Je ziet welke woorden en woordcombinaties ze maken. Zo leer je ook de interesses kennen. Grote kans dat je met een zoekwoordenonderzoek nieuwe kansen in de markt leert kennen!
Ook kun je middels een zoekwoordenonderzoek inspiratie opdoen voor nieuwe inhoud. Aan de hand van het onderzoek weet je welke woorden een hoog zoekvolume hebven. Aan de hand hiervan, kun jij inspelen op de behoefte van de zoeker en content hierover plaatsen.
Naast het zoekvolume zien wij door middel van een zoekwoordenonderzoek ook hoe hoog de concurrentie op bepaalde zoekwoorden en zoektermen is. Afhankelijk van je eigen doelstellingen kun je hierop inspelen. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je wil scoren op de woorden die heel populair zijn, en waar concurrenten het ook erg goed doen. Aan de andere kant kun je er ook voor kiezen om graag te willen scoren op zoektermen waarmee je meer een niche markt pakt. Minder populaire woorden, en minder zoekvolume. Maar ook weinig concurrentie en dus een grotere kans om heel goed te scoren.
Lees meer over zoekmachine optimalisatie, onze SEO pakketten, of doe de gratis SEO-scan!
Ook kun je hier onze blog lezen met 5 SEO tips. Hiermee kun je lekker zelf aan de slag!
Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.