Hoger in Google?
Doe nu onze
gratis SEO scan.
Google Ads is het advertentie platform van Google. Google Ads is onderdeel van het Google Marketing Platform, waar ook Analytics, Data Studio, Optimize, Surveys en Tag manager in zitten.
Met Google Ads kan je op verschillende manieren betaald adverteren. Hieronder een korte uitleg van de belangrijkste advertentiemogelijkheden in Google Ads:
De zoekcampagnes in Google Ads is de bekendste mogelijkheid om te adverteren. De zoekcampagnes zijn de betaalde advertenties die boven de organische zoekresultaten staan in Google. Zoekcampagnes zijn een mooie manier van adverteren, want je wordt alleen getoond aan die mensen die ook opzoek zijn naar je product of dienst. Je betaald pas als er op je advertentie wordt geklikt. Ook wel bekend als Pay Per Click (PPC).
Ook de display advertentie in Bing Ads worden veelvuldig gebruikt door adverteerder. Met display advertenties kan je advertenties plaatsen op website die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. Dit netwerk is enorm en o.a. Marktplaats, de Telegraaf en Nu.nl zijn hierbij aangesloten. Ook voor deze advertentiemogelijkheid kan je betalen per klik.
Adverteren op YouTube kan je ook regelen via Google Ads. Hierbij kan je pre-rol video’s laten zien, maar ook advertentieteksten in een video.
Heb je een app die je wilt promoten, dan is dit mogelijk door te kiezen voor een Universal app campaign in Google Ads. Hiermee wordt jouw app gepromoot in de Google Play store, helaas bestaat deze mogelijkheid niet voor de App Store van Apple.
Google Ads is de nieuwe naam van Google Adwords. In 2018 heeft Google de nieuwe naam van Adwords geïntroduceerd.
Bekijk dan eens onze complete Online Marketing FAQ. Interesse om jullie Google Ads uit te besteden? Neem dan contact met ons op!
Doe nu onze
gratis SEO scan.
Plan hier een tijd in die voor jou uitkomt om vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.