Wat is Google Ads?

Wat is Google Ads?

Google Ads is het advertentie platform van Google. Google Ads is onderdeel van het Google Marketing Platform, waar ook Analytics, Data Studio, Optimize, Surveys en Tag manager in zitten.

De verschillende advertentiemogelijkheden in Google Ads

Met Google Ads kan je op verschillende manieren betaald adverteren. Hieronder een korte uitleg van de belangrijkste advertentiemogelijkheden in Google Ads:

  • Zoekcampagnes

De zoekcampagnes in Google Ads is de bekendste mogelijkheid om te adverteren. De zoekcampagnes zijn de betaalde advertenties die boven de organische zoekresultaten staan in Google. Zoekcampagnes zijn een mooie manier van adverteren, want je wordt alleen getoond aan die mensen die ook opzoek zijn naar je product of dienst. Je betaald pas als er op je advertentie wordt geklikt. Ook wel bekend als Pay Per Click (PPC).

  • Display campagnes

Ook de display advertentie in Bing Ads worden veelvuldig gebruikt door adverteerder. Met display advertenties kan je advertenties plaatsen op website die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. Dit netwerk is enorm en o.a. Marktplaats, de Telegraaf en Nu.nl zijn hierbij aangesloten. Ook voor deze advertentiemogelijkheid kan je betalen per klik.

  • YouTube campagnes

Adverteren op Youtube kan je ook regelen via Google Ads. Hierbij kan je pre-rol video’s laten zien, maar ook advertentieteksten in een video.

  • Universal app campagnes

Heb je een app die je wilt promoten, dan is dit mogelijk door te kiezen voor een Universal app campaign in Google Ads. Hiermee wordt jouw app gepromoot in de Google Play store, helaas bestaat deze mogelijkheid niet voor de App Store van Apple.

Wat is het verschil tussen Google Ads en Google Adwords.  

Google Ads is de nieuwe naam van Google Adwords. In 2018 heeft Google de nieuwe naam van Adwords geïntroduceerd.

Meer vragen over online marketing?

Bekijk dan eens onze complete Online Marketing FAQ

Hoger in Google?

Doe nu onze
gratis SEO scan.