Branding

Growth hacking

Maikel
by Maikel Teheux
  • 21 september 2017
  • 2 min.

Er is een nieuw tijdperk aangebroken, het growth hacking tijdperk. Hierin vervagen de lijnen tussen marketing, data analyse en programmeren. Growth hacking is een mengeling van deze onderdelen en is straks niet meer weg te denken. 

Wat is growth hacking?

Wikipedia omschrijft de rol als een proces van experimenten die heel snel op elkaar volgen en die gebruik maken van een hoop verschillende marketing kanalen om ze de manier te vinden waarop bedrijven het meest effectief kunnen groeien. Om als growth hacker succesvol te zijn, is het noodzakelijk om over een bepaalde manier van denken en een bepaalde visie te beschikken. Het is een manier van denken waar je niet alleen maar nieuwe klanten mee aantrekt, maar ze ook op een zodanige manier overtuigt en voor je wint zodat ze telkens terug komen voor meer. In die visie begrijp je ook de flexibele behoeften van de klant die steeds kan wisselen en met de tijd meegaat. 

Wil je meer weten over growth hacking?

Kom in contact met onze specialisten

Digital Inside helpt je verder

Kom direct in contact

Teams gericht op growth hacking

Hacking is iets wat zeer goed opgepakt kan worden door een team waarin de teamleden elk een bepaald specialisme heeft. Een ideaal growth hacking team bestaat uit de volgende 4 specialisten. 

(Content) Marketeer 

Binnen dit specialisme is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is en waar die zich bevindt. Waar hebben ze behoefte aan en hoe kun jij die vraag en behoefte voor hen oplossen. Het belangrijkste aspect is dat jouw boodschap aansluit met de wensen. Zo kun je mensen lokken en ze aan jou binden. Deze persoon kent alle facetten van online marketing en online advertising. 

Programmeur 

Het ontwikkelen en coderen van software is minstens net zo belangrijk. De programmeur zorgt ervoor dat alle codes goed werken, dat websites en landingspagina’s gebouwd worden en waar nodig is snel kan worden gewijzigd om elke keer het beste resultaat te behalen. 

User Experience Specialist 

Dit specialisme zorgt ervoor dat je gebruiker elke keer weer een ultieme ervaring heeft. Een belangrijk onderdeel hiervan is het optimaliseren van je website. Wat is het beste pad naar conversie? Dit kan gaan om visuele aspecten zoals welke kleur of lettergrootte werkt het beste. 

Data Analist 

Binnen dit specialisme is het belangrijk om de reis die klanten maken te bewaken. Wanneer klanten interesse tonen en acties ondernemen om jouw product of service te kopen, is het belangrijk om deze data te hebben en hier je inzichten uit te halen. Op basis van deze inzichten kun je je verdere strategie ontwikkelen. Wat heeft wel en niet gewerkt? Waar moet de focus op om nog meer rendement en groei te behalen? De Data Analist maakt de groei meetbaar. 

Vaak is het zo dat iemand sterk is in een of enkele van deze rollen, maar is het lastig om iemand te vinden die elk aspect perfect kan. Een team waarin de krachten gebundeld zijn werken voor growth hacking vaak het beste. 

Lees ook de blog over content Marketing of onze andere blogs! Wil jij graag meer weten over content marketing? Wij werken voor verschillende regio’s, bijvoorbeeld als online marketing bureau voor Rotterdam. Neem contact met ons op!

You're in good company
Google partnerAdCalls partnerFD gazelle 2023Microsoft Partner badge